Coaching w edukacji cz. 6

coaching w edukacji
Artykuł w PDF

Poczucie własnej wartości

Autorki artykułu: Lilianna Kupaj, Wiesława Krysa

Nathaniel Branden, psycholog wspomniany w poprzednim artykule z cyklu, powiedział: To czyny danej osoby decydują o jej poziomie poczucia własnej wartości. Wiąże się to z ideą życia aktywnego, które, w przeciwieństwie do pasywnego, daje nam ogromną przestrzeń do budowania poczucia własnej wartości. Ta koncepcja zakłada bowiem wykonywanie czynności, które budują w ludziach poczucie sprawstwa i przekonania, że każdy człowiek jest wartościowy i kompletny.

W poprzednim artykule rozpoczęliśmy omawianie sześciu filarów poczucia własnej wartości według Brandena. Poniżej prezentujemy kontynuację tego tematu:

  1. praktyka świadomego życia
  2. praktyka samoakceptacji
  3. praktyka odpowiedzialności za siebie
  4. praktyka asertywności
  5. praktyka życia celowego
  6. praktyka prawości.

Aby uzyskać dostęp do treści i materiałów, zaloguj się.

Masz już konto? Zaloguj się