„Jeden obraz jest wart więcej, niż tysiąc słów”. Ta często powtarzana fraza niesie w sobie wiele prawdy. W końcu cały świat składa się z obrazów, które interpretujemy słowami. A jak można wykorzystać umiejętność tej interpretacji podczas nauki języka obcego? Jednym z wyzwań, przed którymi stoją nauczyciele języków obcych, jest nie tylko nauczanie gramatyki i słownictwa, ale właśnie rozwijanie umiejętności tworzenia opisów. To niezwykle ważna aktywność podczas prowadzenia lekcji, która często wykracza poza ramy standardowych zajęć. Zacznijmy zatem od obrazu…
"Una imagen vale más que mil palabras". Esta frase tan repetida tiene mucho de cierto. Al fin y al cabo, el mundo entero está hecho de imágenes, que interpretamos con palabras. ¿Y cómo se puede desarrollar la habilidad de interpretar imágenes cuando se aprende una lengua extranjera? Uno de los retos a los que se enfrentan los profesores de idiomas no es sólo la enseñanza de la gramática y el vocabulario, sino también el desarrollo de la capacidad de crear descripciones a través de los materiales visuales. Empecemos, pues, por una imagen...
26 października o 19.00 zapraszamy na webinarium dla iberystów. Spotkanie w języku hiszpańskim poprowadzi Stefano Nardone - wykładowca akademicki i nauczyciel języka hiszpańskiego.
El 26 de octubre, a las 19 horas, le invitamos a un seminario web para iberistas. La reunión será dirigida en español por Stefano Nardone - profesor de español
|
|
Temas que se debatirán durante el seminario web:
|
Zagadnienia, które zostaną omówione podczas webinarium:
|
Stefano Nardone - Nauczyciel i wykładowca języka hiszpańskiego
Stefano Nardone ukończył Uniwersytet w Grenadzie, gdzie uzyskał stypendium umożliwiające mu podęcie pracy jako nauczyciel języka hiszpańskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Ucząc na wydziale studiów iberoamerykańskich, amerykańskich oraz lingwistyki stosowanej, poszerzał swoją wiedzę i rozwijał zasób metod nauczania. Podczas pracy w Warszawie współpracował z Instytutem Cervantesa, biorąc udział w organizacji licznych wydarzeń kulturalnych takich jak sztuki teatralne oraz produkcje medialne. W 2020 roku ukończył studia podyplomowe z zakresu zastosowania TIK. Przez cały czas pracował z młodzieżą ucząc języka hiszpańskiego. Stefano posiada kilkuletnie doświadczenie w programach IB i IGCSE/ALevels w MFL. Jego pasją jest uczenie. Bardzo lubi czytać, fotografować, jeździć na rowerze oraz uprawiać jogę. Z chęcią bierze udział w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych oraz w pieszych wycieczkach poza miastem.